Verdiepingsprogramma rondom het klantgesprek voor bankiers en de Business Case for Sustainability
De bank als katalysator van de duurzame transitie.
Dan is dit je kans om jouw strategische dialoog voor te bereiden! Onder begeleiding gebruik je waardevolle tools en handvatten voor een goede analyse. We passen onder andere het model de Business Case voor Sustainability toe in de praktijk, het eindresultaat is een krachtige presentatie. Zo kan je direct aan de slag na dit programma!
Is dit programma relevant voor jou? Na het afronden:
- Heb je een concrete presentatie die het fundament vormt voor jouw strategische klantgesprek.
- Kun je de aangereikte modellen en formats gebruiken en ervaart de kracht van deze tools.
- Heb je inzicht hoe je een goede klantdialoog kan opbouwen, waardoor je het voor andere klanten ook makkelijker zelf gaat doen.
- Voer je een inspirerend klantgesprek, waarin je je klant verrast met jullie waardevolle voorbereiding en storyline.
Je zal zien dat je je klantrelatie hiermee verder gaat versterken!
Strategische Duurzame Klantdialoog
- Een inspirerende trainingsdag op een inspirerende locatie
- Voorafgegaan door een korte voorbereidende opdracht
- Een online terugkomsessie (2 uur – na 6 weken)
- Groepsgrootte: 6 tot 12 personen
- Nederlands (Engelstalige course op aanvraag)
- Trainers: Alexander de Bruin / Anne Wagenmans
Doelgroep
Het programma is speciaal ontwikkeld voor accountmanagers, relatiemanagers en financieringsspecialisten die hun klantcontact effectiever willen inzetten.
Door te werken met een groep van deelnemers van verschillende banken ontstaan nieuwe inzichten en inspiratie.
Deelnemers ontvangen aan het einde het programma een certificaat van deelname.
Dit programma wordt ook in-company aangeboden.
Data
Trainingsdata 2024:
- 11 oktober 2024 10-18 uur
- 13 november 2024 10-18 uur
Locatie: The Green House Utrecht (bij CS Utrecht).
Kosten € 950 vrijgesteld van btw.
Mail info@susc.nl voor meer info.
Wat ga je doen?
- We maken een analyse van het marktsysteem; wat zijn de belangrijkste krachtenvelden nu en in de toekomst?
- Hoe ziet de Business case voor Sustainability eruit voor deze klant: waar liggen de grootste kansen en risico’s voor dit bedrijf? En wat zijn de grootste afhankelijkheden? (outside-in analyse)
- Waar heeft het bedrijf en zijn waardeketen de grootste positieve en negatieve impact op natuur, maatschappij en mensen? (inside-out analyse)
- Hulpbronnen die binnen je bank beschikbaar zijn, zoals sectorvisies en hulpmiddelen op duurzaamheid kan je toepassen.
Op basis van deze analyse bouw je tijdens de sessie jouw eigen dialoogpresentatie. Het SUSC format voor de Strategische Duurzame Klantdialoog vormt de ideale basis voor jouw klantgesprek.