Verduurzaming en transformatiekracht zijn steeds belangrijker voor bedrijven om succesvol te blijven. Bijvoorbeeld schaarste aan grondstoffen, veranderende klantvragen en nieuwe wet- en regelgeving vragen om aanpassingsvermogen en bewuste keuzes. Voor hun toekomstbestendigheid is het cruciaal om een passend business model te hebben en in te spelen op actuele en komende ontwikkelingen.
Banken willen en kunnen een belangrijke partner zijn voor veel bedrijven. Door met klanten de ontwikkelingen te bespreken en bewustwording te stimuleren. Door met sectorkennis en data klanten te helpen bij het maken van duurzame keuzes voor hun business model. En uiteraard door duurzame investeringen te financieren.
Duurzame keuzes van de klant zijn ook in het belang van de bank. Een toekomstbestendige klant heeft immers een lager risicoprofiel. Verduurzaming van klanten is ook van belang voor haar eigen rapportageverplichtingen en het draagt bij aan de (klimaat)commitments van de bank. Kortom, er is een mooie kans voor banken om zich als partner van klanten op te stellen vanuit een gezamenlijk belang. Hoe jij als Manager binnen de bank deze transitie met jouw team en als partner van de klant kan vergroten, is de kern van dit programma.
Dit programma is opgenomen in de leerportalen van ABN AMRO (MyLearning) en Rabobank (Time2Grow).