‘Management kan zowel binnen organisatie als naar de klant bijdragen aan de duurzame transitie.’ Alexander de Bruin
‘Een krachtig programma voor management. Om leiderschap te tonen naar je team en in een impactvol klantgesprek.’ Anne Wagenmans
‘Management kan zowel binnen organisatie als naar de klant bijdragen aan de duurzame transitie.’ Alexander de Bruin
‘Een krachtig programma voor management. Om leiderschap te tonen naar je team en in een impactvol klantgesprek.’ Anne Wagenmans
SUSC biedt diverse Sustainability leadership programma’s voor Management aan. Zowel voor banken als bedrijven. Hieronder de beschrijving voor het Sustainability Leadership Banking programma dat op dit moment in-company wordt uitgerold bij enkele grootbanken.
Banken willen en kunnen een belangrijke partner zijn voor veel bedrijven. Hoe jij als Manager met jouw team en bij de klant de duurzame transitie kan vergroten is de kern van dit programma. Leiderschap tonen binnen en buiten de organisatie met zowel kennis, een persoonlijk perspectief en handvatten voor effectief management.
Door bij klanten bewustwording te stimuleren en de business case van sustainability te bespreken. Met sectorkennis en data klanten te helpen bij het maken van duurzame keuzes voor hun business model. En uiteraard door duurzame investeringen te financieren. Duurzame keuzes van de klant zijn ook in het belang van de bank. Een toekomstbestendige klant heeft immers een lager risicoprofiel. Verduurzaming van klanten is ook van belang voor haar eigen rapportageverplichtingen en het draagt bij aan de (klimaat)commitments van de bank. Kortom, er is een mooie kans voor banken om zich als partner van klanten op te stellen vanuit een gezamenlijk belang.
Door je medewerkers te inspireren en motiveren in de duurzame transitie. Hoe kan je een persoonlijke Sustainability Leadership style ontwikkelen? Wat zijn effectieve management vaardigheden? Hoe kan je jouw management processen hierop laten aansluiten? Het Sustainability Leadership geeft medewerkers energie en commitment.
Het programma is speciaal ontwikkeld voor management werkzaam bij banken, die een actieve leiderschapsrol willen nemen in de duurzame transitie.
Deelnemers ontvangen aan het einde het programma een certificaat van deelname.
Dit programma wordt in-company aangeboden.
Op dit moment wordt deze course alleen in-company aangeboden. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
We werken aan kennisverrijking op het gebied van duurzaamheid. Dit doen we op maatschappelijk, sector en individueel klantniveau. Wat betekenen de ontwikkelingen voor jouw leiderschap binnen de bank. En wat betekenen deze ontwikkelingen voor de stakeholders en klanten van jouw team? Wat zijn de kansen en uitdagingen waar zij mee geconfronteerd worden?
Je krijgt inzicht in hoe duurzame markttransformaties verlopen en welke rollen banken in deze transformaties kunnen spelen. Ook reiken we een aantal modellen aan die je ook kan gebruiken in je stakeholder- en klantgesprekken. Zoals de Business Case voor Sustainability.
Naast de kenniskant van transformaties is het persoonlijke perspectief van de deelnemers een belangrijk element van het programma. Op een unieke en inspirerende manier gaan we aan de slag met ieders kernwaarden en als deelnemer formuleer je ook een persoonlijke ambitie hoe jij kan en wil bijdragen aan duurzame transformaties.
Je creëert je eigen verhaal over welke waarde je wil toevoegen en waarom. Dit persoonlijke verhaal bij verduurzaming blijkt in de praktijk vaak erg waardevol in impactvolle gesprekken met je team, de klant of andere stakeholders.
Om duurzame impact te realiseren is het cruciaal dat je de opgedane kennis en inzichten ook kan toepassen in de praktijk. Je krijgt tools en handvatten om in de praktijk met je team, stakeholders en klanten in gesprek te gaan. Hoe zorg je dat duurzaamheid een belangrijk onderwerp is op de strategische agenda van je team? Is iedereen zich bewust van de impact van actuele en komende ontwikkelingen op het business model van de bank en de klanten? Heb je nagedacht over een duurzaamheidsplan voor de komende jaren?
Zo draag je bij aan de lange termijn resultaten van jouw team, de bank, de klant en andere stakeholders!