‘Banken hebben echt de potentie een belangrijke partner te zijn van hun klanten in de duurzame transitie.’ Alexander de Bruin
‘Na dit tweedaags programma kun je verduurzaming concreet toepassen in je klantgesprekken.’ Anne Wagenmans
‘Banken hebben echt de potentie een belangrijke partner te zijn van hun klanten in de duurzame transitie.’ Alexander de Bruin
‘Na dit tweedaags programma kun je verduurzaming concreet toepassen in je klantgesprekken.’ Anne Wagenmans
Banken willen en kunnen een belangrijke partner zijn voor veel bedrijven. Door met klanten de ontwikkelingen te bespreken en bewustwording te stimuleren. Door met sectorkennis en data klanten te helpen bij het maken van duurzame keuzes voor hun business model. En uiteraard door duurzame investeringen te financieren.
Duurzame keuzes van de klant zijn ook in het belang van de bank. Een toekomstbestendige klant heeft immers een lager risicoprofiel. Verduurzaming van klanten is ook van belang voor haar eigen rapportageverplichtingen en het draagt bij aan de (klimaat)commitments van de bank. Kortom, er is een mooie kans voor banken om de duurzame transitie te versnellen. Hoe jij als relatiemanager of financieringsspecialist hierin een partner van de klant kan zijn, is de kern van dit programma.
Dit programma is opgenomen in de leerportalen van ABN AMRO (MyLearning) en Rabobank (Time2Grow).
Het programma is speciaal ontwikkeld voor relatiemanagers en financieringsspecialisten, werkzaam bij banken.
Door te werken met een groep van deelnemers van verschillende banken ontstaan nieuwe inzichten en extra inspiratie.
Deelnemers ontvangen aan het einde het programma een certificaat van deelname.
Dit programma wordt ook in-company aangeboden.
Trainingsdata 2024:
Locatie: The Green House Utrecht (bij CS Utrecht).
Kosten € 1.795 vrijgesteld van btw.
Mail info@susc.nl voor meer info.
We werken aan kennisverrijking op het gebied van duurzaamheid. Dit doen we op maatschappelijk, sector en individueel klantniveau. Wat betekenen de ontwikkelingen voor jouw klanten? Wat zijn de kansen en uitdagingen waar zij mee geconfronteerd worden?
Je krijgt inzicht in hoe duurzame markttransformaties verlopen en welke rollen banken in deze transformaties kunnen spelen. Ook reiken we een aantal modellen aan die je ook kan gebruiken in je klantgesprekken. Zoals de Business Case voor Sustainability.
Naast de kenniskant van transformaties is het persoonlijke perspectief van de deelnemers een belangrijk element van het programma. Op een unieke en inspirerende manier gaan we aan de slag met ieders kernwaarden en als deelnemer formuleer je ook een persoonlijke ambitie hoe jij kan en wil bijdragen aan duurzame transformaties.
Je creëert je eigen verhaal over welke waarde je wil toevoegen voor je klanten en waarom. Dit persoonlijke verhaal bij verduurzaming blijkt in de praktijk vaak erg waardevol in impactvolle klantgesprekken.
Om duurzame impact te realiseren is het cruciaal dat je de opgedane kennis en inzichten ook kan toepassen in de praktijk. Je krijgt tools en handvatten om in de praktijk met je klanten in een gesprek te gaan. Hoe zorg je dat duurzaamheid een belangrijk onderwerp is op de strategische agenda van je klanten? Zijn klanten zich bewust van de impact van actuele en komende ontwikkelingen op hun business model? Hebben zij een duurzaamheidsplan voor de komende jaren? Allemaal vragen en onderwerpen die jij als strategisch gesprekspartner met je klanten kan bespreken.
Zo draag je bij aan de toekomstbestendigheid van jouw klanten en versterk je tegelijkertijd de resultaten en impact van jouw bank!